Gazdálkodj okosan lépésről, lépésre

2013. július 27., szombat

Mosópor sk






Szóval akkor a mosópor recept, mert nem mindig van kedvem gélt készíteni. Most annyira belefeledkeztem egy könyvbe, ami ossza ám az észt dögivel. Olyan csodás képeket csinálnak ezekhez a könyvekhez, hogy csak bámulok.  Szóval, ha olvasgatok, közben netezek, azért még gondolkodhatok. 




Feltétlenül kell mosószer, évek óta nem veszek boltit. Idő hiányában ki kell próbálni a por állagút, ha nem válik be még mindig lehet belőle valahogy gélt készíteni, vagy valakinek oda lehet adni kipróbálásra, lehet, hogy neki beválik. 
De szerencsére tökéletes. Az adagolóban nem maradt semmi.

 A dolog működik.





Szóval a recept a következő:


30 dkg házi mosószappan (én a saját disznózsírból készült szappanomat használtam, 20 dkg –ot reszeltem belőle, míg a másik egy habszappan, ami olíva olajból, és kókuszzsírból készült, geránium illóval, és piros színét a cékla levétől kapta, amit a készítésekor a vízhez adtam jégkockaként)
A kókuszzsírból és olívából készült szappant azért adtam hozzá, mert egyrészt kicsit habzó lesz tőle a víz, másrészt jó foltoldó hatása van. Legalább is ezt állítják nálam szakavatottabb emberek.

Azután ehhez a reszelékhez a következőket kevertem.

500 ml mosószóda
500 ml bórax
250 ml szódabikarbóna
250 ml nátrium-perkarbonát
100 ml vízlágyító

Ezeket az anyagokat összekevertem, és egy üres edénybe lefedve tárolom.


Egy adag ruhához 125 ml mosóport tettem. 40 fokon mostam, és nagyon szép eredményt produkált. 

Tiszták, fehérek, illatosak.






Nincsenek megjegyzések: