Gazdálkodj okosan lépésről, lépésre

2013. május 9., csütörtök

Tisztítás gyorsan, olcsón, zölden



Mindig gondot okoz számomra, ha a tűzhely, és más konyhai alkalmatosságok, valamint a fürdőszobában lévő szaniterek, és egyebek tisztítására kerül a sor. Bár nem vagyok egy házi tündér  azért szeretem, ha körülöttem rend és tisztaság van. 
Szeretem viszont a környezetemet is, és nem szívesen használok kemikáliákat. És ha már adott egy lehetőség, kipróbálom, mert partner vagyok a természetes anyagok háztartási alkalmazásában. 
Ajánlani pedig azokat szeretném, amiket én magam is kipróbálok.
Keresem az elfogadható, új, vagy régi alkalmazásokat, így került a kezembe egy olyan leírás, amit már napok óta ki szeretnék próbálni. Most eljött az alkalom. Egy kiszuperált gáztűzhelyen próbáltam ki a keveréket, meglepő eredménnyel. De beszéljenek a képek.




Ilyen csúnyán nézett ki, amikor hozzá kezdtem. Tehát előtte





Ilyen jó lett, miután megtisztítottam

És mindez röpke 5 perc alatt. A titok pedig a következő:

Egy evőkanál szódabikarbónát összekeverünk annyi hidrogén per-oxiddal, hogy egy masszát kapjunk. Ezzel a masszával átdörzsöljük a tisztítani kívánt felületet. Majd egy nedves szivaccsal, azután egy puha, tiszta ruhával áttöröljük.
Ennyi. Kész.






2 megjegyzés:

Lidike írta...

Szia, most találtam ide aminek nagyon örülök. Nagyon jó dolgokat találtam, párat meg is szeretnék csinálni. De egyenlőre a mit honnan kérdésnél leragadtam. Pl itt a gáztűzhelyes bejegyzésednél írod a hidrogén peroxidot, itt milyen töménységűt használtál? Gondolom annál erősebb amit a fodrászok használnak, milyen boltban szerezhető be? A bóraxal is így vagyok, te hol szerzed be? Köszönöm a segítségedet!

Zsóka írta...

Hidrogén-peroxidot a fodrászkellék üzletben lehet beszerezni. Én általában 12 %-os használok, de a 9 %-os is megfelelő. Bórax a hegesztési forrasztási kellékek szaküzletekben szerezhető be, vagy az interneten lehet rendelni szinte "fillérekért"